Oturma İzni

Öğrenci oturma iznine geciktirmeden başvurmalı çünkü okul açıldığında ilgili dairenin açık olduğu saatler fakültenin ders saatleri ile çakışabilir. Önce yurdun bulunduğu semtteki vatandaşlık dairesi (Bürgeramt) dairesine gidilip ikametgah (yerleşim yeri) kaydı yapılır.

Daha sonra şehrin yabancılar dairesine başvurularak oturma izni için form ve gerekli evrak listesi alınır. Örneğin 2015 yılında Heidelberg de oturma izni için gerekli evraklar prosedür şu şekildeydi;

  • Başvuru formu
  • Biyometrik resim
  • İkametgah (yerleşim yeri) belgesi (meldebescheinigung)
  • Sigorta belgesi (studentenversichversicherung) (AT11 belgesi ile başvuru yapanlar, sigorta şirketinden alınan ‘’Befreiung von der Krankenversicherungspflicht’’)
  • Üniversite kabul belgesi veya öğrenci belgesi
  • Kira sözleşmesi
  • Pasaport
  • Bloke hesapta istenen miktarda para olduğunu gösteren bankadan alınmış yazı
  • Harç ücreti.

Eğer öğrenci vizesi süresi dolmak üzere ise oturma iznine başvurulduğuna dair yazı alınması unutulmamalıdır. Kuruma evraklar teslim edildikten sonra öğrenci ile  ilgilenecek memurun e-posta adresi verilir, öğrenci bu adrese hemen mesaj yazarak oturma izni için randevu talep eder.  Bazı şehirlerde oturma izni için kart talep edildiğinde (pasaporta mühür şeklinde değil) daha uzun süreli örneğin 2 yıllık oturma izni şeklinde alınabilir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s